Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Το εγχειρίδιο αποτελεί μέρος του πακέτου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Γνωριμία με τη φύση της προστατευόμενης περιοχής Λίμνης Κερκίνης». Παραθέτει κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση του πακέτου αφού οι αναλυτικές οδηγίες προς προς τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν σε κάθε ξεχωριστή δραστηριότητα
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά ακούγοντας την αφήγηση για το ταξίδι δύο πουλιών, χαράσσουν στο χάρτη της Ελλάδας τις διαδρομές των πουλιών, ενώ σημειώνουν και τις Προστατευόμενες Περιοχές που συναντούν στο διάβα τους.
Κάθε μαθητής/-τρια καλείται να αναγνωρίσει σε ποια είδη ανήκουν τα πουλιά που θα συναντήσει κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στη Λίμνη Κερκίνη
Τα παιδιά αναζητούν νούφαρα και άλλα τυπικά «εφυδατικά» φυτά στη λίμνη Κερκίνη. Τα αναγνωρίζουν και σημειώνουν σε χάρτη τη θέση εμφάνισής τους.
Τα παιδιά αναζητούν ίχνη ζώων στις όχθες της λίμνης και με τη βοήθεια οδηγού, προσπαθούν να αναγνωρίσουν σε ποια είδη ανήκουν.
Τα παιδιά ερευνούν υδρόβιους ασπόνδυλους οργανισμούς και τους κατατάσσουν σε κατηγορίες ανάλογα με την ευαισθησία τους στη ρύπανση.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών και ζώων που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο της Λίμνης Κερκίνης και των γύρω βουνών.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» κύκλους στον χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε κύκλου παρουσιάζει την προέλευση (πηγή) των ήχων που γίνονται αντιληπτοί, ενώ το μέγεθος των κύκλων αντιπροσωπεύει την έντασή τους.
Κάθε μαθήτρια/-τής καλείται να αναζητήσει ορισμένα ασυνήθιστα είδη πουλιών στην περιοχή της Λίμνης Κερκίνης και να καταγράψει με συστηματικό τρόπο, πάνω σε χάρτη, την παρουσία τους.
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Τα παιδιά σημειώνουν σε χάρτη περιβαλλοντικά προβλήματα της Λίμνης Κερκίνης. Επίσης, σχεδιάζουν το «δέντρο των προβλημάτων» (ρίζες=προβλήματα, κλαδιά=συνέπειες, φύλλα=λύσεις). Τέλος, συνθέτουν ένα πίνακα με κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται σε αυτά.
Τα παιδιά ετοιμάζουν έναν πίνακα με τους περιορισμούς που νομίζουν ότι θα πρέπει να ισχύουν για τους επισκέπτες της προστατευόμενης περιοχής.
Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν συγκεκριμένες οικοτουριστικές δραστηριότητες για την περιοχή, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Τα παιδιά αφηγούνται και αναλύουν (αλλά και «μαγνητοφωνούν» ταυτόχρονα) μια ιστορία που βασίζεται σε υποθετικούς λόγους κατάρρευσης μιας μελλοντικής κοινωνίας της Λίμνης Κερκίνης.