Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Το εγχειρίδιο αποτελεί μέρος του πακέτου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Γνωριμία με τη φύση της προστατευόμενης περιοχής Λιμνών Κορώνειας - Βόλβης». Παραθέτει κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση του πακέτου αφού οι αναλυτικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν σε κάθε ξεχωριστή δραστηριότητα
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν τα υποδείγματα αγριόπαπιων. Στη συνέχεια μπορούν να τα ψαλιδίσουν και
να τα στηρίξουν όρθια σε βάση.
Τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν υποδείγματα πουλιών που φωλιάζουν στο παραλίμνιο δάσος της Απολλωνίας. Στη συνέχεια μπορούν να τα ψαλιδίσουν και να τα στηρίξουν όρθια σε βάση.
Τα παιδιά καλούνται να βρουν ποιους οργανισμούς προσελκύει μια βελανιδιά βάσει των χαρακτηριστικών του δέντρου από τη μια και των απαιτήσεων των οργανισμών από την άλλη.
Κάθε μαθητής/-τρια καλείται να αναγνωρίσει σε ποια είδη ανήκουν τα πουλιά που θα συναντήσει κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στις λίμνες Κορώνεια - Βόλβη.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη οργανισμών που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο των Λιμνών Κορώνειας – Βόλβης.
Τα παιδιά αποτυπώνουν τη μορφή φύλλων ακουμπώντας επάνω τους ένα χαρτί, ΠΑΝΩ από το οποίο πιέζουν τις μπογιές τους.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» κύκλους στον χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε κύκλου παρουσιάζει την προέλευση (πηγή) των ήχων που γίνονται αντιληπτοί, ενώ το μέγεθος των κύκλων αντιπροσωπεύει την έντασή τους.
Τα παιδιά ερευνούν υδρόβιους ασπόνδυλους οργανισμούς και τους κατατάσσουν σε κατηγορίες ανάλογα με την ευαισθησία τους στη ρύπανση.
Κάθε παιδί πρέπει να «κελαηδήσει» τον σκοπό που του υποδεικνύει μια κάρτα. Έτσι θα ακουστεί από τα άλλα μέλη του σμήνους! Τελικά η μεγάλη ομάδα παιδιών μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες («σμήνη»).
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Τα παιδιά καλούνται να ερμηνεύσουν συγκεκριμένους πραγματικούς ρόλους που εμπλέκονται σ ’ένα πρόβλημα.
Τα παιδιά ετοιμάζουν έναν πίνακα με τους περιορισμούς που νομίζουν ότι θα πρέπει να ισχύουν για τους επισκέπτες της προστατευόμενης περιοχής.