Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Το εγχειρίδιο αποτελεί μέρος του πακέτου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Γνωριμία με τη φύση της προστατευόμενης περιοχής Χελμού Βουραϊκού». Παραθέτει κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση του πακέτου αφού οι αναλυτικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν σε κάθε ξεχωριστή δραστηριότητα
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά αναζητούν πληροφορίες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο για το χώρο εξάπλωσης 8 ειδών φυτών που μπορεί να είναι ενδημικά του Χελμού ή της Πελοποννήσου ή της Ελλάδας ή των Βαλκανίων.
Τα παιδιά ακούγοντας την αφήγηση για το ταξίδι δύο πουλιών, χαράσσουν στο χάρτη της Ελλάδας τις διαδρομές των πουλιών, ενώ σημειώνουν και τις Προστατευόμενες Περιοχές που συναντούν στο διάβα τους.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο του Χελμού - Βουραϊκού.
Τα παιδιά υπολογίζουν την ηλικία δέντρων καταμετρώντας τους «ετήσιους δακτυλίους» σε εγκάρσιες τομές κορμών. Παράλληλα «σκιαγραφούν» τις κλιματικές συνθήκες του παρελθόντος.
Τα παιδιά υπολογίζουν την ηλικία ζωντανών (ιστάμενων) δέντρων μελετώντας τους κλαδοσπονδύλους.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» τα τετράγωνα του χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε τετραγώνου παρουσιάζει την πυκνότητα σκουπιδιών/επιφάνεια.
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Τα παιδιά σημειώνουν σε χάρτη περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής Χελμού-Βουραϊκού. Επίσης, σχεδιάζουν το «δέντρο των προβλημάτων» (ρίζες= προβλήματα, κλαδιά=συνέπειες, φύλλα=λύσεις). Τέλος, συνθέτουν ένα πίνακα με κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται σε αυτά.
Τα παιδιά καλούνται να ερμηνεύσουν συγκεκριμένους ρόλους που εμπλέκονται σε ένα πρόβλημα και να επιχειρηματολογήσουν υπέρ αυτών.
Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν συγκεκριμένες οικοτουριστικές δραστηριότητες για την περιοχή τους, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.