Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Το εγχειρίδιο αποτελεί μέρος του πακέτου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Γνωριμία με τη φύση της προστατευόμενης περιοχής Χελμού Βουραϊκού». Παραθέτει κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση του πακέτου αφού οι αναλυτικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν σε κάθε ξεχωριστή δραστηριότητα
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν τα υποδείγματα δασικών πουλιών του Χελμού - Βουραϊκού. Στη συνέχεια μπορούν να τα ψαλιδίσουν και να τα στηρίξουν όρθια σε βάση.
Τα παιδιά ετοιμάζουν μια χάρτινη τετράπλευρη πυραμίδα. Σε κάθε πλευρά της θα κολλήσουν το αποτύπωμα (σε χαρτί) ενός φύλλου φυτού μιας από τις 4 βασικές ζώνες βλάστησης του Χελμού - Βουραϊκού.
Τα παιδιά καλούνται να βρουν ποιους οργανισμούς προσελκύει μια βελανιδιά βάσει των χαρακτηριστικών του δέντρου από τη μια και των απαιτήσεων των οργανισμών από την άλλη.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο του Χελμού - Βουραϊκού.
Τα παιδιά αποτυπώνουν τη μορφή φύλλων ακουμπώντας επάνω τους ένα χαρτί, ΠΑΝΩ από το οποίο πιέζουν τις μπογιές τους.
Τα παιδιά υπολογίζουν την ηλικία δέντρων καταμετρώντας τους «ετήσιους δακτυλίους» σε εγκάρσιες τομές κορμών. Παράλληλα «σκιαγραφούν» τις κλιματικές συνθήκες του παρελθόντος.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» κύκλους στον χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε κύκλου παρουσιάζει την προέλευση (πηγή) των ήχων που γίνονται αντιληπτοί, ενώ το μέγεθος των κύκλων αντιπροσωπεύει την έντασή τους.
Κάθε παιδί πρέπει να «κελαηδήσει» τον σκοπό που του υποδεικνύει μια κάρτα. Έτσι θα ακουστεί από τα άλλα μέλη του σμήνους! Τελικά η μεγάλη ομάδα παιδιών μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες («σμήνη»).
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Ακολουθώντας μια διαδρομή που μπορεί να περιλαμβάνει εμπόδια, τα παιδιά καλούνται με κλειστά μάτια να ψηλαφίσουν διάφορα στοιχεία μιας συστάδας δέντρων. Στο τέλος, με ανοιχτά μάτια πλέον, θα πρέπει να υποδείξουν τα αντικείμενα που ψηλάφισαν.
Τα παιδιά ετοιμάζουν έναν πίνακα με τους περιορισμούς που νομίζουν ότι θα πρέπει να ισχύουν για τους επισκέπτες της προστατευόμενης περιοχής.
Τα παιδιά καλούνται να ερμηνεύσουν συγκεκριμένους ρόλους που εμπλέκονται σε ένα πρόβλημα και να επιχειρηματολογήσουν υπέρ αυτών.