Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί ή το ψάρι που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά ακούγοντας την αφήγηση για το ταξίδι δύο πουλιών, χαράσσουν στο χάρτη της Ελλάδας τις διαδρομές των πουλιών, ενώ σημειώνουν και τις Προστατευόμενες Περιοχές που συναντούν στο διάβα τους.
Τα παιδιά αναζητούν πληροφορίες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο για το χώρο εξάπλωσης 8 ειδών φυτών που μπορεί να είναι ενδημικά της ομάδας νησιών της Καρπάθου, της Κρητικής Περιοχής ή της Ελλάδας.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο της Καρπάθου
Οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν κατά πόσο τηρούνται ορισμένα μέτρα που εφαρμόζει η χώρα μας για την προστασία του αλιευτικού αποθέματος.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» κύκλους στον χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε κύκλου παρουσιάζει την προέλευση (πηγή) των ήχων που γίνονται αντιληπτοί, ενώ το μέγεθος των κύκλων αντιπροσωπεύει την έντασή τους.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» τα τετράγωνα του χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε τετραγώνου παρουσιάζει την πυκνότητα σκουπιδιών/επιφάνεια.
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Τα παιδιά αφηγούνται και αναλύουν (αλλά και «μαγνητοφωνούν» ταυτόχρονα) μια ιστορία που βασίζεται σε υποθετικούς λόγους κατάρρευσης μιας μελλοντικής κοινωνίας της Καρπάθου.
Τα παιδιά σημειώνουν σε χάρτη περιβαλλοντικά προβλήματα της Καρπάθου. Επίσης, σχεδιάζουν το «δέντρο των προβλημάτων» (ρίζες=προβλήματα, κλαδιά=συνέπειες, φύλλα=λύσεις). Τέλος, συνθέτουν ένα πίνακα με κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται σε αυτά.
Κάθε μαθητής/-τρια καλείται να υπερασπίσει με επιχειρήματα μία συγκεκριμένη άποψη (θέση), αλλά και να πείσει για την ορθότητα της θέσης του.
Τα παιδιά ερμηνεύουν αυτοσχέδιους ρόλους συγκεκριμένων ανθρώπων
(ή ζώων) που εμπλέκονται σ’ ένα ζήτημα προβάλλοντας και υπερασπίζοντας τη θέση τους στο ζήτημα αυτό.
Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν συγκεκριμένες οικοτουριστικές δραστηριότητες για την περιοχή τους, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.