Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί ή το ψάρι που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά αναζητούν πληροφορίες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο για το χώρο εξάπλωσης 8 ειδών φυτών που μπορεί να είναι ενδημικά της ομάδας νησιών της Καρπάθου, της Κρητικής Περιοχής ή της Ελλάδας.
Τα παιδιά κατασκευάζουν με χρησιμοποιημένα υλικά ταΐστρες για τα πουλιά, τις τοποθετούν στη σχολική αυλή και καταγράφουν τη συμπεριφορά των πουλιών.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο της Καρπάθου
Οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν κατά πόσο τηρούνται ορισμένα μέτρα που εφαρμόζει η χώρα μας για την προστασία του αλιευτικού αποθέματος.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» κύκλους στον χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε κύκλου παρουσιάζει την προέλευση (πηγή) των ήχων που γίνονται αντιληπτοί, ενώ το μέγεθος των κύκλων αντιπροσωπεύει την έντασή τους.
Κάθε μαθήτρια/-τής καταγράφει, με συστηματικό τρόπο, λαογραφικά στοιχεία που αφορούν στη φύση και το ευρύτερο περιβάλλον της Καρπάθου.
Κάθε παιδί πρέπει να «κελαηδήσει» τον σκοπό που του υποδεικνύει μια κάρτα. Έτσι θα ακουστεί από τα άλλα μέλη του σμήνους! Τελικά η μεγάλη ομάδα παιδιών μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες («σμήνη»).
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Κάθε μαθήτρια/-τής καλείται κάνοντας συγκεκριμένες ερωτήσεις να καταλάβει ποιο πουλί έχουν επιλέξει οι συμμαθητές του να αντιπροσωπεύει.
Τα παιδιά ερμηνεύουν αυτοσχέδιους ρόλους συγκεκριμένων ανθρώπων
(ή ζώων) που εμπλέκονται σ’ ένα ζήτημα προβάλλοντας και υπερασπίζοντας τη θέση τους στο ζήτημα αυτό.
Οι μαθητές/-τριες καλούνται να αντιστοιχίσουν ορισμένες ανθρώπινες δραστηριότητες με τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσουν σε σημαντικούς βιότοπους, όπως είναι οι μικρές ακατοίκητες νησίδες.
Κάθε μαθητής/-τρια καλείται να αποφασίσει ποιες δραστηριότητες είναι συμβατές με μια “ιδανική” νησίδα αναπαραγωγής Μαυροπετριτών, συμπληρώνοντας τα ερωτήματα του φύλλου «Ποιοι χωρούν στη νησίδα».