Γνωριμία με τη φύση της προστατευόμενης περιοχής Υγροτόπων Κοτυχίου - Στροφυλιάς
Online Υλικό
Για να κατεβάσετε το παρακάτω αρχεία στον υπολογιστή σας κάντε δεξί κλικ πάνω στο link. Στο μενού που θα εμφανιστεί πατήστε "Save target as..." ("Αποθήκευση ως...") και μετά επιλέξτε τον φάκελο του υπολογιστή σας όπου θα σώσετε το αρχείο.
Για να δείτε το υλικό που είναι διαθέσιμο σε μορφή αρχείου pdf (Adobe Acrobat) θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει το πρόγραμμα Adobe Acrobat Reader ή την πλήρη έκδοση Adobe Acrobat. Η έκδοση Adobe Acrobat Reader είναι διαθέσιμη δωρεάν στον ιστότοπο της ADOBE.
Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού
Παρουσίαση
Περιεχόμενο Πακέτου
Κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει, με τη βοήθεια μιας «διχοτομικής κλείδας», σε ποιο είδος ανήκει το πουλί που απεικονίζεται στην κάρτα που του δόθηκε.
Τα παιδιά ακούγοντας την αφήγηση για το ταξίδι δύο πουλιών, χαράσσουν στο χάρτη της Ελλάδας τις διαδρομές των πουλιών, ενώ σημειώνουν και τις Προστατευόμενες Περιοχές που συναντούν στο διάβα τους.
Κάθε μαθητής/-τρια καλείται να αναγνωρίσει σε ποια είδη ανήκουν τα πουλιά που θα συναντήσει κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στους Υγρότοπους Κοτυχίου - Στροφυλιάς
Τα παιδιά αναζητούν χαρακτηριστικά φυτά σε θίνες και εντοπίζουν τα ακριβή σημεία των θινών όπου αφθονούν.
Τα παιδιά ερευνούν υδρόβιους ασπόνδυλους οργανισμούς και τους κατατάσσουν σε κατηγορίες ανάλογα με την ευαισθησία τους στη ρύπανση.
Τα παιδιά «σκιαγραφούν» τα τετράγωνα του χάρτη της διαδρομής τους. Το χρώμα κάθε τετραγώνου παρουσιάζει την πυκνότητα σκουπιδιών/επιφάνεια.
Τα παιδιά με τη βοήθεια «διχοτομικών κλείδων αναγνώρισης», ταυτοποιούν χαρακτηριστικά είδη φυτών και ζώων που θα συναντήσουν στην ύπαιθρο των Υγροτόπων Κοτυχίου - Στροφυλιάς.
Κάθε παιδί παίρνει μια κάρτα όπου αναγράφεται μια χαρακτηριστική ιδιότητα ή γνώρισμα ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Πρέπει στη συνέχεια να βρει όλα τα άλλα παιδιά που οι κάρτες τους αναφέρονται στο ίδιο είδος.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά διαμερίσματα της θήκης αναζητώντας όσα αναγράφονται σε κάθε ένα από αυτά.
Τα παιδιά σημειώνουν σε χάρτη περιβαλλοντικά προβλήματα των Υγροτόπων Κοτυχίου - Στροφυλιάς. Επίσης, σχεδιάζουν το «δέντρο των προβλημάτων» (ρίζες=προβλήματα, κλαδιά=συνέπειες, φύλλα=λύσεις). Τέλος, συνθέτουν ένα πίνακα με κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται σε αυτά.
Τα παιδιά ετοιμάζουν έναν πίνακα με τους περιορισμούς που νομίζουν ότι θα πρέπει να ισχύουν για τους επισκέπτες της προστατευόμενης περιοχής.
Τα παιδιά συμπληρώνουν έναν ημιδομημένο χάρτη εννοιών που αναφέρεται στις δασικές πυρκαγιές.